dimecres, 3 de desembre del 2014

Les Tic a l'aula d'Educació Infantil






   Aquesta setmana hem estat reflexionant sobre lectures que tenen a veure amb l'aplicació de les Tic a Educació infantil.

   En el Pròleg de Jordi Adell  del llibre EXPERIENCIAS EDUCATIVAS EN LAS AULAS DEL SIGLO XXI INNOVACIÓN CON TIC. Coordinadors: José Hernández Ortega, Massimo Pennesi Fruscio, Diego Sobrino López, Azucena Vázquez Gutiérrez, `podem llegir: “  la mayoría (es refereix als docents) comparte una visión constructivista social y construccionista del aprendizaje y la convicción de que para vivir en este mundo cambiante y complejo es necesario desarrollar múltiples alfabetizaciones y competencias y que se aprende haciendo, hablando y reflexionando, elaborando cooperativamente artefactos culturales que integren múltiples fuentes de información, códigos y lenguajes diversos y herramientas variadas” i més endavant  “de hecho comienzan a proliferar actividades colaborativas en las que profesorado y estudiantado de diversos centros trabajan juntos en pos de objetivos comunes gracias a la tecnología. Nuestro claustro ahora es el mundo” 

   O sigui que les Tic possibiliten que es posin en contacte mestres que d’un altra manera tal vegada no tindrien possibilitats de fer ho per compartir i expandir el seu propi aprenentatge. Les Tic no introdueixen canvis per si soles, al final es tracta d’un d’un canvi metodològic, de començar a treballar d’un altra manera però possibiliten que els canvis es propaguin d’una manera molt més ràpida.

   Per la meva part, estic mentalitzada  de que és necessari incorporar les possibilitats que ofereixen les Tic a tots els trams educatius i  convençuda de que és necessari treballar d’un altra manera, innovar, que les Tic ofereixen enormes possibilitats al respecte i m’he passat els últims mesos preguntant-me com fer-ho, com incorporar-les a l’Educació Infantil, buscant exemples. A l’última entrada deia que volia veure com es fa.

   A través d’aquestes lectures, he vist que la resposta final és que no trobaré resposta, que finalment la qüestió és que es tracta d’arribar a inventar la meva pròpia manera de fer. He pogut adonar-me’n d’aquest fet al veure les fases d’integració de les Tics, mapa conceptual ACOT:



m’ha permès veure que les preguntes que m’estic fent, tenen a veure amb la tercera fase, amb la integració de l’ús de les Tics en el Currículum. En aquest punt deixaré un enllaç al meu bloc de primer on  analitzava el Currículum d’Educació Infantil. En aquell moment, ni tan sols em plantejava l’ús de les Tics per a aquesta etapa, estava tot just a la primera fase, aprenent a manejar les possibilitats tecnològiques que se m’oferien. A on hauria d'arribar és a una integració de continguts, pràctica pedagogica i ús de les Tic a la manera de com s’il·lustra  a la imatge segúent:



   De totes maneres, si que sé que necessito veure una mica “com es fa” per part d’altres mestres, Al llarg d’aquest trimestre he anat buscant i trobant  informació de com treballar les tics a l’aula, de fet, jo vaig penjar la proposta d’Asorey i Jesus Gil a la següent entrada enllaç d’aquest bloc. Deixaré un altra enllaç amb interessants propostes de treball. També he pogut veure que estudiants de tot el país estant fent el mateix que naltrus, utilitzant les Tics i reflexionant sobre el seu ús i les seves possibilitats per a l’innovació, o sigui, que els mestres que s’estan formant en l’actualitat haurien de ser agents d’una necessària  transformació de la pràctica educativa. Deixaré un exemple del que fan altres estudiants sobre aquesta temàtica; 



                           

 Finalment dir que sé que encara em queda camí per recórrer, però espero poder contribuir a aquest canvi durant l'exercici de la professió per a la que m'estic formant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada